Kan ik verlies aftrekken van de belasting als een achtergestelde lening niet wordt terugbetaald?

Wij hebben in 2012 30.000 euro geleend aan een startende ondernemer, in de vorm van een achtergestelde lening. Helaas is de zaak begin dit jaar failliet gegaan, en zullen we waarschijnlijk weinig of niets van dit bedrag terugzien.
Kan ik dit op één of andere manier als aftrekpost opgeven bij de belasting?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

nee alleen als je zelf ondernemer zou zijn
4 jaar geleden
Deze regeling is afgeschaft voor leningen durfkapitaal ná 2010. Tot en met 2010 gold voor deze leningen onder voorwaarden dat het verlies ervan een persoonsgebonden aftrekpost was. U kunt alles nalezen in de link hieronder.
fisbel