Wat moet ik op mijn aangiftes invullen als mijn bedrijf nog in oprichting is?

Wil binnenkort een bedrijf gaan starten door mij in te schrijven bij de KvK, nu begrijp ik dat je hierbij ook een BTW nummer krijgt. Nu zou ik graag alvast een KvK nummer willen hebben maar ik ben van plan pas eind dit jaar echt te gaan beginnen met ondernemen. Wat moet ik nu invullen wanneer het tijd is voor de aangiftes?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

De btw-aangifte komt ieder kwartaal terug. Als je nog niets hebt om in te vullen, dan vul je nullen in. Een nihilaangifte is ook een aangifte.
In ieder geval niet denken: "ik heb niks dus hoef 'm niet in te vullen". Die gedachte is fout.
Computoon
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Top, Dank!
Je kunt je nu alvast laten inschrijven bij de KvK. De KvK meldt dit bij de Belastingdienst.
Van de Belastingdienst krijg je vervolgens een BTW-nummer toegewezen met een opgaaf van de tijdvakken waarover je aangifte moet doen.

De kosten die je nu maakt zijn aanloopkosten. De daarop berekende omzetbelasting neem je in je aangifte op als voorbelasting. Het dan ontstane negatieve bedrag krijg je uitbetaald van de Belastingdienst.

Ik kan uiteraard niet beoordelen wat de omvang van je onderneming is en of je daarnaast ook nog andere werkzaamheden verricht. Mogelijk wordt enkel het belastingmiddel omzetbelasting op jou van toepassing verklaard en ben je enkel voor de omzetbelasting een BTW-plichtige ondernemer.

Succes met je activiteiten.