Moet je inkomsten belasting betalen over de winst in een onderneming?

Vooralsnog betaal ik mezelf geen salaris of bonus uit mijn onderneming, en wil met deze winst (na afdrage BTW) verder sparen voor grotere investeringen.
Kan en mag dit, en zo ja onbeperkt?

Met daarnaast een parttime Job voor de dagelijkse prive kosten, betaal ik wel gewoon inkomsten belasting.
Het betreft een VOF onderneming

Toegevoegd op 29 januari 2019 18:50: omschrijving

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja als zzp-er betaal je inkomsten belasting over je winst uit onderneming. Je zult je winst dus moeten opgeven als overige inkomsten. Je hebt je vraag uitgebreid het gaat om een vof maar dat verandert niets aan mijn antwoord je bent nog steeds inkomsten belasting verschuldigd over jouw deel van de winst.

Toegevoegd op 29 januari 2019 19:18: tekst

De vof zelf is met betrekking tot haar winst niet belastingplichtig voor de vennootschapsbelasting of de inkomstenbelasting. Het resultaat van de vof wordt namelijk toegerekend aan de vennoten. Iedere vennoot is voor zijn winstaandeel zelf belastingplichtig voor ofwel de inkomstenbelasting dan wel de vennootschapsbelasting (in geval de vof door rechtspersonen is opgericht in plaats van natuurlijke personen). Een vof heet voor haar winst in het jargon fiscaal transparant te zijn. Een uitzondering op de fiscale transparantie geldt onder omstandigheden voor commanditaire vennootschappen. Wanneer tussen de vennoten geen nadere afspraken zijn gemaakt, geldt dat iedere vennoot een gelijk deel van de winst van de vof dient aan te geven. De vof kan wel zelfstandig belastingplichtig zijn voor andere belastingen, zoals de omzetbelasting.

Bronnen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vennootschap...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100