Als de maand december wordt uitbetaald in januari valt dit dan buiten de jaaropgaaf?

Stel werkzaamheden verricht in de maand december 2018 worden pas uitbetaald in de maand januari 2019, wordt deze uitbetaling dan nog verwerkt in de jaaropgaaf van 2018 of is dat facultatief?

5 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (1)

Salaris over de maand december 2018 staat op de jaaropgave van 2018, het moment van de daadwerkelijke betaling op de bankrekening doet er niet zoveel toe.

En 'buiten de jaaropgaaf' valt natuurlijk niets. Staat het er niet in 2018 op, dan wel in 2019.
paulus811
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
En ja hoor, daar is mn minNAAR weer.
jc54
5 jaar geleden
@paulus811; Het lijkt er op dat er ergens iemand zit die het leuk vindt om velen van ons te beMINnen.........
Een MIN zou eigenlijk altijd vergezeld moeten gaan met een reden......
paulus811
5 jaar geleden
Helemaal met je eens jc54! Kritiek vind ik prima en een min ook, maar dit is flauw. Ik wil pleiten voor het verplicht aangeven van een reden (mag een selectielijstje zijn) als men anoniem een min uitdeelt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@paulus811, niets valt buiten de jaaropgaaf is in ieder geval een waarheid als het geloei van een koe.+
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ korte duidelijke uitleg, voor iedereen te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Paulus811, de discussie wel of geen anonieme minnen wordt al ruim vier jaar gevoerd. Is tot nu toe een gepasseerd station.
https://goeievraag.startpagina.nl/forum/topic/2573052/even-wat-vragen-aan-beheer/?page=1
paulus811
5 jaar geleden
@JoanDArc, ben het in die discussie 100% met LeonardN eens. Zowel vragen als antwoorden en reacties moeten aan allerlei eisen voldoen terwijl iedere keyboard tijger anoniem minnen kan uitdelen. Maar mijn vrees is een beetje dat er geen capaciteit is om GV goed door te ontwikkelen. Zelfs cruciale fouten zoals notificaties werken niet eens, laat staan dat er ruimte is voor nieuwe functionele wensen.
erotisi
5 jaar geleden
Ik vraag me dan nog wel af of bij de opstelling van een jaaropgaaf aansluiting wordt gezocht bij de bepaling wanneer loonbelasting betaald moet worden. De hoofdregel voor het moment van belastingheffing over loon is het kasstelsel/het fiscaal genietingsmoment:
Loon wordt volgens de definitie in de Wet LB beschouwd als te zijn genoten op het
moment waarop het:
a. betaald wordt;
b. verrekend wordt;
c. ter beschikking van de werknemer wordt gesteld;
d. rentedragend wordt of
e. vorderbaar en tevens inbaar wordt.