zaterdagavond heb ik een zakendiner, welke ik als kosten wil opgeven voor de belasting. Zijn hier nog bijzondere regels aan verbonden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een zakendiner wil opgeven moet je in ieder geval aannemelijk kunnen maken dat het ook echt een zakendiner betreft. Schrijf dus in ieder geval op het bonnetje met wie je dat zakendiner hebt gehad.
Let er op dat de kosten maar beperkt aftrekbaar zijn (75%) en er geen btw teruggevorderd kan worden op deze kosten (ookal wordt er btw op de bon vermeld).
Even een extra tip: zorg ervoor dat niemand een kinderijsje of kindermenu neemt. Als dat op de bon staat is dat reden genoeg voor de belastingdienst om er vanuit te gaan dat het diner niet zakelijk was (er waren immers kinderen bij).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het bonnetje goed bewaren....!