ik heb loonsoverdracht, nu mijn vraag ik trek 1800 euro terug v.d belastingen en dit wordt volledig ingehouden mag dit wel met 3 kinderen ten lasten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, en dat heeft met die kinderen niet zo veel te maken.

Je hebt schulden.
Die moeten worden afgbetaald.

Bij loonoverdracht wordt een deel van je inkomen afgehouden en uitbetaald aan je schuldeiser. Dit kan gebeuren wanneer je bij het aangaan van een krediet een akte hebt ondertekend: in die akte staat dat wanneer je je schulden niet tijdig betaalt, een deel van je loon naar je schuldeiser zal gaan. Het deel van je loon dat naar je schuldeiser kan gaan is wel beperkt door beslaggrenzen.

Voor de beslaggrenzen kan je hier meer informatie vinden:

http://www.eerstehulpbijschulden.be/schulden-wat-nu/wat-kan-een-schuldeiser-doen/minnelijke-invordering/loonoverdracht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Loon overdracht lijkt op een maatregel die partijen overeenkomen zonder tussenkomst van de fiscus. Dit is iets wat m.i. in Nederland niet bestaat. In Nederland is wel een begrip loonbeslag voor zover het betreft een fiscale vordering. Een gewone schuldeiser kan natuurlijk via via door een gerechtsdeurwaarder tot allerlei vormen van beslag overgaan, waaronder loonbeslag, conservatoir, beslag, derden beslag, beslag op roerende en of onroerende zaken/vorderingen. Afhankelijk van de persoonlijke en gezinsomstandigheden, zullen er regels zijn op basis waarvan de hoogte van de inhouding tot voldoening aan de aflossing worden bepaald.Net als in Nederland zal ook in Belgie het wellicht mogelijk zijn, dat wanneer u geld terug krijgt van de belastingdienst, dat het saldo wordt verrekend met een nog openstaande schuld aan belastingen. Op het Nederlandse aanslagbiljet staat dan ook de term -saldo te verrekenen of terug te ontvangen.
Er bestaan natuurlijk wel meer verschillen tussen de Nederlandse en Belgische fiscale invordering of schuldvordering tussen burgers onderling..