moet ik BTW betalen over gebruikte producten?

ik heb onlangs een paar Adidas yeezy boost 350v2 schoenen besteld. deze kosten mij 365 dollar en waren gebruikt. Een week later kreeg ik onverwachts een factuur binnen van fedex dat ik nog even 142 euro extra moet betalen nou luid mijn vraag. Moet ik wel (zoveel) invoerrechten en btw betalen over gebruikte schoenen?. Nou moet ik erbij zeggen dat deze schoenen op marktplaats worden aangeboden voor 250 euro maar ik wou zeker weten dat ze echt waren dus heb ze op GOAT besteld. Heeft iemand hier verstand van

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
TurfGraver
5 jaar geleden
Ja. Tweedehands maakt niet uit.
P.s. Je adres staar nog steeds op foto bij ontvanger.

Antwoorden (1)

Bij invoer van buiten de Europese Unie moet je altijd (boven een bepaald drempelbedrag) BTW betalen. Gebruikt of nieuw is daarbij niet relevant.