Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen als je een prijs afgesproken hebt, maar er niet is gesproken over BTW?

Ik ben net begonnen als zelfstandige en met mijn eerste klant een prijs afgesproken. Echter hebben wij het niet gehad over of de prijs in- of exclusief BTW is. Ik biedt een dienst aan, waar ik BTW over moet heffen, maar in dienst voor een stichting. Kan ik bovenop de prijs de BTW toevoegen of mag dat niet meer?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niks aan de hand !!! Prijzen van bedrijven onderling zijn altijd ex de BTW . Zelfs bij de groothandel of zeg semi groothandel ( Makro , Sligro ) offertes of aanbiedingen aan particulieren altijd met BTW . Je hebt het juist goed gedaan . Er valt niks af te spreken over btw dat is zelfs illegaal . Lees je in of vraag advies ( niet hier )over levering naar buitenland . Succes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is de klant een particulier of een zakelijke consument? In dat laatste geval is er geen enkel probleem. Is de klant een consument, dan is er mogelijk wel een probleem.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het is handelsgebruikelijk dat elke prijsafspraak tussen bedrijf en bedrijf exclusief BTW is, en elke prijsafspraak tussen bedrijf en particulier inclusief BTW is.
Als je dus BTW moet heffen dan zet je dat op de afgesproken prijs als het niet met een particulier is, en je hebt het al in de prijs zitten als het wel met een particulier is.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
afhankelijk van de branche.
Over het algemeen is genoemde prijs tussen ondernemers ex BTW, maar als je het niet duidelijk hebt gemaakt, kan klant ook rekenen op incl BTW.

Beschouw het als een leermoment!

overkomt je niet weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden