'Belasting betalen doe ik met plezier', mee eens?

in onze verzorgingsstaat hebben we er toch allemaal profeit van 'belasting betalen'?

een dicutabel punt is aleen waar aan onze belastingcenten worden besteed.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Niet met plezier.
Maar je betaalt nooit meer dan je verdient.
Leuker kunnen we het niet maken :(
14 jaar geleden
Aan de ene kant probeer ik (op legale wijze) zo min mogelijk belasting te betalen.

Aan de andere kant ben ik blij dat ik een behoorlijk bedrag aan belasting moet betalen. Dat betekent namelijk dat ik een goed inkomen heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind het naatje omdat de belasting niet fair is. Als ik meer betaald betaal ik ook in percentages meer belasting en dat vind ik ratterig en niet fair. Beter je best doen is namelijk wel het motto in ons land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik tegen mijn zin in betaal krijg ik ieder jaar tot groot genoegen ook weer volledig terug als ondernemer...

Dus om antwoord te geven op je vraag. Belasting betaal ik met plezier ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe meer belasting ik moet betalen hoe liever het me is, ik wou dat ik een miljoen moest betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die 1jeroen;

Ja hoor, mee eens. Want als ik zie wat er met de opbrengsten (ook) allemaal wordt gedaan moet ik er niet aan denken als onze verzorgingsstaat aan het particuliere initiatief zou worden overgelaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet altijd. Ik vind bijvoorbeeld eigen woning forfait een belachelijke belasting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het type belasting is ook sterk bepalend voor de hoeveelheid 'plezier' waarmee je het betaalt. Zo is de belasting op een erfenis wat mij betreft pure diefstal en vind ik ook de overdrachtsbelasting op een huis om misselijk van te worden. Stel je voor; jij en de buurman ruilen van koophuis en je mag beiden 6% van de huiswaarde dokken, de waanzin ten top!

Dat de belastingmiljoenen in tot mislukken gedoemde achterstandswijken, profiteurs en projecten die 20x over budget gaan, worden gestoken maakt de frustratie compleet.
paulus811