Opnieuw indienen aangifte 2013 i.v.m. niet eerder opgegeven kosten. Wat zijn de gevolgen voor de al ingediende aangiften 2014, 15 en 16?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er zijn geen gevolgen voor de ingediende aangiften 2014 t/m 2016, tenzij in zeer uitzonderlijke gevallen. (persoonsgebonden aftrek voorgaande jaren - als het inkomen 2013 op € 0 uitkomt en er een aftrekpost daardoor niet verrekend kan worden)

U kunt de aangiften van 2013 (evtl. ook nog 2012) corrigeren. Dat hoeft niet per se met een papieren verzoek om ambtshalve vermindering aanslag. De aangifte van 2013 kan ook digitaal opnieuw worden ingediend, maar nu aangevuld met de niet eerder opgegeven kosten. Het verzoek wordt als een bezwaarschrift behandeld. Evtl als u de aftrekpost wilt toelichten kan de aangifte digitaal worden opgestuurd en daarnaast kunt u een brief met toelichting sturen naar het Belastingkantoor.

Maak in de brief duidelijk met welke aanslag u het niet eens bent. En geef aan waarom u de brief schrijft. Vermeld altijd:
◦uw naam
◦uw adres
◦uw telefoonnummer
◦het aanslagnummer

Zet onderaan de brief de datum en uw handtekening. Stuur deze brief naar uw belastingkantoor. Het adres vindt u op uw aanslag.
fisbel
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als u bedoelt dat ook in de nakomende jaren de aftrekposten vergeten zijn en de aangifte is reeds ingediend, dan moet u over die jaren ook opnieuw aangifte doen cq bezwaar maken.