Zit bij zakelijk leasen de bijtelling verwerkt in het leasebedrag?

Als je zakelijk gaat leasen, hoe zit het dan met de bijtelling?
Ik heb het dan over full operational lease. Stel je leaset op deze manier een auto, dan betaal je een bepaald bedrag per maand. Zit in dit bedrag ook de bijtelling verwerkt? Of moet je dit op een andere manier betalen?
Kan iemand mij dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Nee, de bijtelling over 22% over de aanschafprijs (tenzij het een volledig elektrische auto is) reken je af met de belastingdienst, meestal gaat dit via de salarisadministratie. Het leasebedrag reken je (de werkgever) af met de leasemaatschappij.

Bij je brutoloon wordt 22% per jaar van de aanschafwaarde van de auto geteld. Dit krijg je niet in handen, maar wordt gebruikt voor de berekening van de loonheffing per maand.

Er is niet een vaste link tussen aanschafprijs en leasebedrag. Nieuwe courante auto's hebben een lager leasebedrag dan minder gewilde modellen.
paulus811
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt, duidelijk!