loonheffing WW uitkering En hoe berekenen ze de belasting over de transitie vergoeding ?

heb berekend via Reat bruto uitkering 2289 e loonheffing 439.19 . En op een ww berekening 2289 e bruto de loonheffing 712 e . tevens een transitie vergoeding bruto 36500 e en netto 18463 e zie dat er 49,4 % hoe berekenen ze dat . ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
ronron1212
6 jaar geleden
Je loon valt in verschillende schijven
http://financieel.infonu.nl/belasting/162708-inkomstenbelasting-2017-belastingtarieven-en-schijven.html

Antwoorden (2)

Loon, ww-uitkering en transitievergoeding (en overige inkomsten) worden bij elkaar opgeteld, en het eindbedrag bepaalt in welke belastingschaal je valt.

Toegevoegd na 37 seconden:
Althans, zo was het drie jaar geleden bij mij.
6 jaar geleden
Transitievergoeding kun je op twee manieren ontvangen als een vergoeding voor onkosten of als inkomen of een uitkering.
Als het ontvangen wordt als een vergoeding voor training en andere onkosten, dan betaal je er 0% belasting over. Maar dan zie je ook geen enkele euro direct op je bankrekening en gaat alles naar opleiding en andere trajecten.

Als je de vergoeding in euro's krijgt ipv in natura, dan dien je de onkosten die je maakt van de transitie vergoeding af te trekken.

Dus het ligt volledig aan hoe je transitievergoeding inzet als je het inzet als opvang inkomenverlies, dan moet inkomenbelasting er over betalen na aftrek van de onkosten om de transitievergoeding te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
de transitie vergoeding is al berekend aan belasting . Ik heb gelezen dat als je het voor werk gebruikt je minder belasting betaald . stel dat ik ZZper wordt geld dat dan ook . moet je dan een verzoek in dienen bij belasting.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarschijnlijk is die transitievergoeding iets eenmaligs, dus de belastingdienst begrijpt zeer goed, dat je niet volledig gaat in lezen hoe en waar deze transitievergoeding thuis hoort in het aangifte programma en welke aftrekposten mogen en welke niet. Dus even contact opnemen met de belastingdienst voorkomt een correctie achteraf van jou of van de belastingdienst.