Moet ik voor opgave van mijn bruto jaarsalaris alle variabele premies en toeslagen meerekenen?

Moet ik voor opgave van mijn bruto jaarsalaris (voor aanvraag woning) alle variabele premies en toeslagen meerekenen, naast vakantiegeld en eindejaarsuitkering? En zo ja, hoe doe ik dit als ik nog niet weet hoe hoog deze bedragen zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

U moet alle inkomensbestanddelen meetellen. Dus ook toeslagen, bonussen, eindejaaruitkering, vakantieuitkering enzovoort. Als er aftrekposten zijn zoals studiekostenaftrek, alimentatiebetaling mogen die in mindering worden gebracht op het bruto inkomen.

Bij het toewijzen van een sociale huurwoning kijkt een woningcorporatie naar het huishoudinkomen van u en uw eventuele partner. Het gaat om het inkomen dat u heeft in het jaar waarin u het huurcontract tekent. Uitgegaan wordt van het 'verzamelinkomen' zoals de Belastingdienst dat hanteert.

Als u uw bruto inkomen nog niet nauwkeurig kunt bepalen, kunt u een schatting maken n.a.v. uw inkomen van vorig jaar.
fisbel