Ik ontvang pgb voor persoonlijke erzorging, dat is €23 p.u. 6uur in de week is €552 p.m. hoeveel belastin moet ik hierover betalen? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een persoonsgebonden budget (pgb) geldt niet als inkomen, dus u hoeft daar ook geen inkomstenbelasting over te betalen.
Verleent uw partner zorg en gebruikt u een deel van uw budget om haar te betalen, dan moet zij die ontvangsten opgeven als inkomen. Zij is dan ook inkomstenbelasting verschuldigd.