Het gaat om vermogen dat niet in een van de eerdere categorieën van inkomen valt, dat wil zeggen vermogen waarop geen belastingverplichting in box 1 of box 2 rust, onder andere de waarde van een tweede huis, betaalrekeningen, spaarrekeningen en effectenrekeningen, kostbaarheden, aandelen en obligaties.
7 jaar geleden
constant
7 jaar geleden
Waar valt het eigendom van een garagebox onder? Met hypotheek
Computoon
7 jaar geleden
Een garage die niet naast de eigen woning ligt, valt onder "Overige onroerende zaken", in box 3. Een garage die bij de woning hoort, valt onder de eigen woning in box 1.
tinus1969
7 jaar geleden
@constant; maar als de garagebox in Box valt, dan valt de hypotheekschuld ook in Box 3 (en kan dus afgetrokken worden van het vermogen).