Hoe bereken ik het juiste inkomen voor de aanvraag van een zorgtoeslag?

Kan ik betaalde kosten zoals alimentatie van dit inkomen aftrekken?

7 jaar geleden
1.2K
ronron1212
7 jaar geleden
Alimentatie mag je als je het betaald aftrekken.
tinus1969
7 jaar geleden
@ronron1212 alleen PARTNERalimentatie mag je aftrekken

Antwoorden (1)

Ik raad u aan om een proefberekenking toeslagen te doen via de website van de Belangstingdienst: www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen

U kunt ook daarin de toetingsinkomen berekenen (wel proef!) door middel van de Rekenhulp. Alimentatie is een inkomen (en dat ontvangt u) en dat dient u te gebruiken bij het onderdeel "inkomen".

Meer informatie over alimentatie zie: www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/relatie/alimentatie/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Als je hem betaald mag je hem aftrekken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad. Zie link voor meer informatie!