Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben zzp-er en ik verleen verschillende werkzaamheden. Ik verzorg o.a. kinderen. Hoef ik dan geen btw te berekenen in mijn factuur?

Bij zorg en onderwijs wordt geen btw toegepast

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
865

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

sommige beroepen of beroepsgroepen zijn inderdaad vrijgesteld van BTW. Mocht je niet zeker zijn dan geeft de site van de belastingdienst uitkomst www.belastingdienst.nl of je kunt ze even bellen op dit soort vragen hebben ze over het algemeen snel een correct antwoord
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zover ik weet valt die doelgroep onder het BTW 0 tarief maar iemand anders kan het tegenovergestelde zeggen, wie geloof je dan? diegene met de meeste punten of de mooiste avatar?
Dit soort vragen heb ik hier al vaker gezien met echt alle mogelijke antwoorden

Bel alsjeblieft de Belastingdienst met dit soort vragen, als het antwoord wat je hier krijgt niet correct is zit jij met de gebakken peren wij als beantwoorders merken er niets van als jij een vette naheffing krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ga niet naar de Belastingdienst, maar naar een belastingadviseur. Als je gemengde activiteiten onderneemt, kan de belastingtelefoon je ook niet verder helpen, dat zijn ook gewoon studenten. Omzetbelasting kent een zeer feitelijke heffingsgrondslag, zoals Melotte opmerkt: kom met een compleet en concreet verhaal. Een algemene vraag kun je niet zomaar betrekken op je eigen situatie.
Bij je inschrijving bij de KVK heb je als het goed is ook een brief van de belastingdienst gehad.
De belastingdienst stuurt je bericht of je wel of niet |BTW plichtig bent.
Ziet de belastingdienst je als BTW plichtig dan Moet je BTW in rekening brengen op je facturen.
Maar voor verschillende diensten Kan een verschillend |BTW tarief zijn.
Het kan dus zijn dat je voor de ene dienst 19% BTW rekend en voor de Andere 6 of 0%.
Bij het invullen van je BTW aangifte kun je per BTW categorie aangeven hoeveel je omgezet hebt.
Je mag dus ook betaalde BTW (voorbelasting) in mindering brengen.
Ook kun je, als je aan de voorwaarde voldoet, gebruik maken van de KOR, als je weinig tot geen BTW hoeft te betalen.
Maar als de belastingdienst je vrijgesteld heeft va BTW dan mag je geen BTW in rekening brengen en dus ook niet de betaalde BTW aftrekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
He A! zit het goeie antwoord er al tussen? gr. M.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding