Ik wil een iets kopen uit Amerika dat totaal 30 euro kost (inclusief verzend). Hoe zit dat met de invoerrechten?

Ik heb allerlei verhalen gehoord dat mensen iets wat goedkoop was in Amerika kochten maar bij ontvangst allerlei extra kosten moesten betalen.
Hoe zit dat nu precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Indien men voor een dergelijk laag bedrag iets invoert van buiten de EU hoeft men geen invoerrechten te betalen, aangifte van import is wel noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zal hier belastingen over moeten betalen, als het officieel het land binnen komt. Er is geen minimum waarde van een product als het gaat om belastingen betalen; zie: http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01.html

Hoeveel belasting moet ik betalen bij invoer?

Hoeveel belastingen (douanerechten, omzetbelasting en accijns) u moet betalen, verschilt per goederensoort. De belastingen die u moet betalen zijn meestal:

omzetbelasting (19%, 6% of niets over de waarde van de goederen)
douanerechten (zoals invoerrecht). Dit varieert per goederensoort. Voor informatie: bel de BelastingTelefoon Douane of kijk in het Gebruikstarief
accijnzen (alleen voor goederen waarover u accijns moet betalen, bijvoorbeeld whisky en wijn)

Hieronder staan voor enkele goederensoorten de belastingen die u bij invoer moet betalen.

Let op!

De tarieven van de belastingen bij invoer wijzigen regelmatig. De lijst hieronder geeft daarom alleen een indicatie. Voor het actuele tarief belt u de BelastingTelefoon Douane. Het tarief dat geldt op de dag dat u aangifte doet, is het tarief dat de Douane gebruikt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Excuses. Er is WEL een minimum bedrag (http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P66_5449) onder de 22 euro betaal je geen belasting. Van 22 euro tot 150 euro alleen BTW. Daarboven ook de douane rechten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in theorie: kijk in de links die jelle geeft,
splits het bedrag uit in de waarde en de verzendkosten.
stel 20,- en 10,- verzenden dan niks te betalen.

de praktijk:
De meeste pakjes onder de 50,- gaan bij mij gewoon door zonder dat ze open gemaakt worden.
Gebeurt dat wel dan zijn de Btw en de douanerechten niet de hoogste kosten.
Vooral bij kleine bedragen zijn de inklarings- en afhandelingskosten te betalen aan het post- of koeriersbedrijf in verhouding er hoog. (= 15 a 20,- erbij)