moet je een kvk hebben voor een website met advertensies?

zoals de titel zegt. moet je een kvk hebben voor een website met advertenties? zoals google adsense.

Ik vroeg me dit af omdat ik heel veel websites zie met google adsense, advertensies en maar heel weinig een kvk nummer zie.

En moet het ookal maak je iets van 10 euro in de maand, heel laag dus.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3K
ronron1212
8 jaar geleden
http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt gewoon als prive-persoon advertenties plaatsen op je (particuliere) website. Bij je account bij het bedrijf wat de advertenties levert (zgn affiliatemarketing) wordt gevraagd of je ondernemer (ivm BTW) of particulier bent. Als de zaken erg goed gaan en grote omzet wordt behaald, kun je altijd nog overwegen e.e.a. bedrijfsmatig aan te pakken.Overigens zijn aan inschrijving bij KvK van een kleine eenmanszaak geen (jaarlijkse) kosten verbonden. Voor meer info zie bovenstande link.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Conclusie = je hebt geen kvk nodig als ik het goed begrijp?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, niet nodig. NB Ik heb een Kvk-inschrijving, maar gebruik het totaal NIET tbv affiliate-advertenties op eigen website. Dat is gewoon een particuliere activiteit. Het geld wat je ermee verdient moet je wel aangeven in belastingaangiftte (bij: overge inkomsten), maar de kosten (bijv. afschrijving computer etc..) kun je weer aftrekken, dus bij een kleine omzet is er geen heffing.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
".Overigens zijn aan inschrijving bij KvK van een kleine eenmanszaak geen (jaarlijkse) kosten verbonden. " Maar dus wel 50 euro eenmalige inschrijfkosten.

Antwoorden (1)

Dit hoeft niet per se. Wanneer je maar weinig inkomsten genereerd dan moet u dit in de aangifte melden als inkomsten uit overige werkzaamheden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je ook nog een bron?