Moet ik belasting afdragen wanneer ik mijn afstudeerscriptie verkoop?

Ik heb een afstudeerscriptie wat een partij zou willen overnemen voor een serieus geldbedrag. Wat zijn hier de regels voor met betrekking tot belasting afdracht?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Inkomsten moet je bij de belasting opgeven. Maar de kosten die je gemaakt hebt mag je hierbij eerst aftrekken. Zoals telefoon-, porto- en reiskosten.

Antwoorden (1)

Als je je scriptie verkoopt verkrijg je dus inkomen. En ja, daar moet je inkomstenbelasting over betalen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoiets dacht ik al. Een simpel voorbeeld. Ik verkoop het voor 100.000 euro. Hoeveel hou ik er op m'n bankrekening aan over dan? (Netto)
Reddie
9 jaar geleden
@Wslyyy , ruwweg de helft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet of het zo werkt mbt zaken als scripties. Ik zou overleggen met je universiteit of een fiscalist.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De scriptiewinkel betaalt € 10,00 per verkochte scriptie. Geen enkele scriptie is zelfs € 50.000 waard.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@JoanDArc ik heb een projectontwikkelingsplan uitgewerkt en bedacht wat door een investeerder overgenomen zou willen worden.. dat het mijn scriptie toevallig is staat los van alle andere 'Scriptie prijzen ' Vandaar mijn vraag naar d e belasting ivm de grote hoeveelheden
ronron1212
9 jaar geleden
Inkomsten is inkomsten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het valt onder overige werkzaamheden. Dus er is geen loonbelasting in gehouden. Als je geen verrassingen achteraf wil is misschien handig om te kijken naar het hele plaatje, dus versnelt aflossen studieschuld. Toekomstige inkomen. Huisvesting. Dus bij overige inkomsten boven 20.000 is het handig om vooraf te gaan praten met een belastingadviseur.Want zo eenmalige meevaller kan of moet misschien over meerdere jaren verdeelt worden.