k ben particulier en heb een bedrijf een dienst bewezen. Ik zal daar een rekening voor sturen. Tot welk bedrag mag dit per jaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wat betreft het precies en zijn daar onderling afspraken over gemaak? Een factuur sturen, met btw, kan alleen als je brw pluchtig bent. Je moet dan als ondernemer ingeschreven staan bij de bel.dienst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook particulieren mogen rekeningen sturen, onbeperkt. Je moet deze inkomsten wel op je inkomstenbelastingaangifte vermelden dus je zult er ook belasting over moeten betalen. Dit gaat, i.t.t. inkomsten uit loondienst, niet vanzelf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Houdt rekening met het bedrag dat je dus nog aan belasting zult moeten betalen. Hoeveel procent dat is is afhankelijk van je inkomen. En als je op het randje van de belastingschijf zit, dan kan je percentage hierdoor omhoog gaan!