De Belastingdienst zegt: "Controleer of uw berekende inkomsten kloppen", maar hoe doe je dat?

Belastingdienst zegt controleer of uw berekende inkomsten kloppen ,maar hoe?

3 jaar geleden
1.3K
crispy
3 jaar geleden
Je vergelijkt of de berekende inkomsten die de belastingdienst op je aangifte al heeft ingevuld, overeenkomen met je jaaropgave van je werkgever(s).
stiena58
3 jaar geleden
Ik zoek me suf maar helaas,als ik alle inkomsten en aftrekposten bij elkaar optel en aftrek heb ik altijd een ander bedrag dan de belastingdienst. Hoe wil ik het dan kunnen vergelijken?
crispy
3 jaar geleden
gaat het over Belgie of over Nederland?
ronron1212
3 jaar geleden
@siena58 je moet niet rekenen maar vergelijken wat er op jouw jaaropgaves staat en op die van de belastingdienst
stiena58
3 jaar geleden
Het gaat over Nederlandse belastingdienst. Ik krijg de gegevens online en andere jarenzag je hoe ze de bedragen hadden berekend,maar nu vind ik niks meer terug.
ronron1212
3 jaar geleden
@Skiena58 ik heb het ook over de nederlandse belasting op j loonstrook staan diverse bedragen en die moet je op je aangifte biljet ook zien, Hypotheek bedragen moet je zelf invullen. Hiervoor hoef je niets te rekenen cijfers staan er gewoon zoals ze ook op je jaaropgave van je werkgever staan
ronron1212
3 jaar geleden
@sinena58 De aangifte formulieren staan pas van af 1 maart bij de belastingdienst klaar voor 2020

Antwoorden (2)

Hier in België krijg je van alles een papier
een document van hoeveel je afbetaalde van je lening voor je huis
een document met je inkomsten van werk A ( dito voor werk B en enventueel zelfs C )
een document met je kosten ivm ziekenkas
...
Als je die allemaal bij elkaar hebt kan je vergelijken met de bedragen die op de belastingsbrief zijn ingegeven. Sommige dingen moet je optellen en andere aftrekken. Dat staat ook erop aangegeven. Zo kan je de inkomsten nakijken voor dat jaar.
3 jaar geleden
Je hoort gegevsn van je werkgever te hebben gekregen.

Overigens is dit ook deels een formele opmerking. Door te bevestigen dat ze kloppen (ook al doe je dat zonder echt te controleren), leg je je er ook op vast - je dus later niet beweren dat de belastingdienst zich heeft vergist.