Ik heb twee werkgevers eentje in nederland eentje in belgie. Hoe zit het nu eigenlijk met de belastingen?

Beste mensen,
Ik heb sinds twee maanden twee werkgevers eentje in nederland eentje in belgie. Hoe zit het nu eigenlijk met de belastingen? Wat ik in belgie verdien moet ik aan de nederlandse belastingsdienst doorgeven of hoeft dat niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Ik begrijp dat je in Nederland woont. Dan wordt op je Belgische loon door de Belgische werkgever ten behoeve van de Belgische belastingdienst “bedrijfsvoorheffingen en sociale bijdragen” ingehouden, net zoals dat in Nederland gebeurt over het Nederlandse salaris. Alleen de benamingen en de details van hoe alles precies werkt zijn anders.
In België moet je dan in het volgende jaar ook aangifte doen, en krijg je een aanslag opgelegd, en de Nederlandse belastingdienst zal daar dan rekening mee houden; het uitgangspunt daarbij is dat je over elke soort inkomsten alleen in het betreffende land belasting betaalt.
Dat is even uit het hoofd, en omdat er nog veel details kunnen afwijken van wat ik hier schets, moet u de precieze uitwerking voor uw situatie nagaan op de website van het Bureau Belgische Zaken van de Sociale Verzekeringsbank, in dit geval https://www.svb.nl/int/nl/bbz/werken/werkt_b_nl/ , en de homepage is te vinden op https://www.svb.nl/int/nl/bbz/ .