Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat komt er in plaats van de algemene heffingskorting?

Ik zou graag weten of het door iets vervangen wordt. Ik ben huisvrouw, 27 jaar en krijg nu elk jaar een bepaald bedrag uitbetaald. Ahk gaat vervallen, maar wat komt er voor terug?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De algemene heffingskorting wordt voor zover ik weet niet afgebouwd. Wel voor de niet werkende partner. Ik durf het niet zeker te zeggen of er uberhaupt iets voor terugkomt. Zelf vermoed ik overigens van niet. De politiek is overgegaan tot het afbouwen van de heffingskorting voor de niet werkende partner om de huisvrouw (of man) te stimuleren om te gaan werken. Dit wordt over de komende tien verder afgebouwd, dus ik vermoed dat er geen compensatie volgt. Gezien je jonge leeftijd kom je denk ik niet in aanmerking voor de uitzonderingen. Mocht je je inkomen willen opkrikken dan is de simpelste oplossing, vermoed ik, het vinden van een baan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding