Hoe weet je of je belasting kan terugvragen? (<18 jaar)

Ik heb in 2011 tot 31-12 een half jaar een bijbaantje gehad. Op mijn loonstrookjes stond altijd achter Loonheffing, Loonheffing BT, Fiscaal loon BT, Premie WW, Premie ZVW WN en ook Premie ZVW WG een waarde van 0,00.

Mij lijkt daarom dat er niets is dat ik of mijn werkgever onterecht betaald hebben, ook al heb ik niet het hele jaar gewerkt. Is er inderdaad niets terug te vragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk even hier: http://www.makkelijkverdiend.nl/#/home/

Het beste antwoord

Als je twijfelt, is het slimste dat je kunt doen: het belastingformulier downloaden en invullen.
Dan wordt de berekening voor je gemaakt, is het 0 dan laat je het zo; krijg je geld terug, dan verstuur je dat aangifteformulier en komt het vanzelf in orde.
Als je geld zou moeten betalen, krijg je doorgaans automatisch een formulier toegezonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Downloaden mbv DigiD, deels vooraf laten invullen en evt aftrekposten opgeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies. Goeie aanvulling :-)
Computoon
11 jaar geleden
Inzender Hippo schrijft: "Als je geld zou moeten betalen, krijg je doorgaans automatisch een formulier toegezonden." Doorgaans is dat inderdaad het geval. (Het 'formulier' is in feite een standaarddrukwerk met wat gegevens van de geadresseerde en de opdracht om vóór een bepaalde datum (meestal 01-04) aangifte te doen) Op de site van de Belastingdienst is echter te lezen: "In veel gevallen ontvangt u automatisch bericht van ons dat u aangifte moet doen. Maar ook als u geen bericht ontvangt, kan het zijn dat u aangifte moet doen." Kortom, als je weet of redelijkerwijs kunt weten dat je aangifte moet doen, kun je je niet beroepen op het eventueel niet ontvangen van die mededelingsbrief van de Belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Computoon: vandaar dat ik schrijf 'doorgaans', en ook niet heb gezegd 'als je geen bericht krijgt, hoef je niets te betalen'.
Als je dat aangifteformulier invult, weet je in elk geval OF je iets terug kunt krijgen/zou moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel! Het scheelt dat blijkbaar al een hoop is ingevuld, dan is het inderdaad een kleine moeite die wellicht nog loont ook :)

Andere antwoorden (2)

kijk even op CNV jongeren
daar kan je veel info over zulke dingen vragen
en ze willen je ook nog helpen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een heffing van 0 kun je niets terug vragen.

Als er een loonheffing meer dan 20 euro kun je het terugvragen met een tj biljet

Toegevoegd na 2 uur:
Je kunt via de gewone aangife b
2011 gewoon digitaal indienen, heb ik ook gedaan voor mijn broertje hij krijgt 200 euro terug.
Je hoeft niet voor een bepaalde datum de aangifte te doen alleen sam
Duurd het iets langer dat je het terug krijgt.

Toegevoegd na 2 uur:
Lees even de link van de Belastingdienst
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Teruggaaf vindt plaats vanaf 15 euro. Dan moet er (inderdaad) wel belasting zijn betaald. Een Tj-biljet zal vergeefs worden opgevraagd. Dit biljet is sinds 2010 afgeschaft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fisbel: hoe zit dat dan met de heffingskorting als de vraagsteller niet over de bijv 5500 is gekomen qua inkomen? Dan krijg je toch ook geld terug?
fisbel
11 jaar geleden
Ook bij 5500 inkomen krijg je alle betaalde belasting terug. Mogelijk worden de heffingskortingen niet volledig verzilverd. Als alle betaalde belasting is teruggegeven is 'de koek op'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar HOE krijg je die belasting terug als je geen aangifte doet? Met andere woorden: hoe weet de vraagsteller dit nu er zo makkelijk over die nul en 15 en 20 euro gestapt wordt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het aangiftebiljet van de belastingdienst downloaden en invullen.
dan wijst de rest zich vanzelf.