Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het is 1 April, belastingaangifte moest vóór 1 April heb ik nu een probleem ? Ik ben het vergeten.

Ik ben student, werk parttime, woon nog thuis, heb dus niks geen aftrekposten.

Het is de eerste keer dat ik aangifte doe/wilde gaan doen.

Wat moet ik nu doen ?

Toegevoegd na 43 minuten:
Ik heb geen blauwe enveloppe thuis gestuurd gekregen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt het gewoon nog invullen hoor.
Het is zo gepiept, even inloggen met je DigiD code, gegevens controleren en opsturen.
Oh en vergeet niet extra gemaakte studiekosten mee te nemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook al heb je geen aftrekposten, dan nog kun je misschien belasting terug krijgen. Zeker als je niet meer dan 5600 euro bruto per jaar verdient.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Geen reden tot paniek.
Als het de eerste keer is dat je het moet invullen en je hebt nog geen belastingopgave thuisgekregen heb je het hele jaar de tijd ervoor. Volgende jaren wel voor 1 april. Of uitstel vragen. Maar voor nu, je eerste keer, maakt het niet uit. Ga er gewoon even voor zitten en stuur het zo snel mogelijk weg. Klaar is maar klaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van de Belastingdienst geen verzoek tot aangifte hebt gekregen dan geldt de datum van 1april niet, ook volgend jaar niet.
Als je geen uitnodiging hebt ontvangen, ben je dus niet te laat.
Je bent pas te laat als je belasting moet bijbetalen. Dan moet je dat voor 1 juli kenbaar maken aan de jongens en meisjes van Jan Kees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hajete.. je bent pas te laat als je je aangifte niet indiend voor de datum wat op je aangifte staat, of je nou wél of niet bij moet betalen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden