Loonheffing bij tweede baan?

Mijn vriend werkt 8 uur per week bij de Albert Heijn. Sinds kort werkt hij daarnaast ongeveer 20 uur in de kinderopvang. Wat moet er geregeld worden qua loonheffting etc?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

De loonheffingskorting mag maar 1 keer worden toegepast, meestal op het hoogste salaris. De korting kan dus het beste omgezet worden: loonheffingskorting z.s.m. op de baan van de kinderopvang, géén loonheffingskorting op de baan bij Albert Heyn.

U moet daarvoor zijn bij de personeelsadministratie. Loonheffingskorting is code 1, géén loonheffingskorting is code 0.
fisbel
9 jaar geleden
Hij kan bij de werkgever waar hij het minst verdient vragen om geen arbeidskorting en heffingskorting toe te passen, omdat die maar één keer wordt gegeven en anders zal hij aan het einde van het inkomstenjaar ( dus in 2015) een bedrag terug moeten betalen aan de fiscus en zo'n blauwe envelop is altijd vervelend. Hij doet er in elk geval goed aan om te zijner tijd een ( door de fiscus al ingevulde) aangifte 2014 te downloaden bij www. belastingdienst.nl en dan kan hij ook gelijk zien of en zo ja hoeveel hij moet bij betalen of terug krijgt. Misschien kan hij dan ook nog een aftrekpost opvoeren.