Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Algemene Heffingskorting aangevraagd. Wanneer bericht?

Ik heb op 11 Oktober 2011 algemene heffingskorting aangevraagd. Nu vraag ik me af wanneer je hier bericht over krijgt? Het gaat om veel geld en we kunnen het gebruiken! :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
750

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

U krijgt binnen 6 weken bericht.
(Lees meer...)
fisbel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Algemene heffingskorting is een, zoals de naam het zegt, algemene korting die iedereen krijgt.
Dit wordt in je aangifte inkomstenbelasting geregeld.

Op het moment dat je loon uit arbeid hebt, wordt de algemene heffingskorting ervan af getrokken. Over het resterende bedrag moet je inkomstenbelasting af dragen (dit is in het meest simpele geval, waarin geen andere aftrekposten zijn).

Dit bedrag krijg je dus niet op je rekening gestort.

Toegevoegd na 38 minuten:
Als toevoeging: Wanneer je inkomen lager is dan je algemene heffingskorting, dan wordt dit op nihil gesteld. je krijgt dan niet het "restbedrag' op je rekening gestort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De algemene heffingskorting wordt niet van je inkomsten uit arbeid afgetrokken, maar van de belasting die er op wordt ingehouden.
Als de in te houden belasting lager is dan de heffingskorting dan wordt er geen belasting ingehouden.
als je fiscale partner werkt en jij hebt geen arbeidsinkomen, dan kun je n aeen verzoek een flink deel van jouw algemene heffingskorting op je bankrekening verwachten, maar niet meer dan hij/zij aan belasting betaalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding