hoe bereken ik mijn wajong vakantiegeld?

Ik heb sinds september een wajong uitkering, die behoud 600 euro, ik ben 19 jaar oud. Bij mij heeft bruto altijd gelijk gestaan aan netto. Dus ik vraag mij af, zou het misschien zo kunnen zijn dat er op mijn vakantiegeld ook geen belasting zit?

bij voorbaat dank voor uw hulp

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Door de Wajongkorting hoeft er over € 7800 inkomen geen belasting te worden betaald. Als er belasting wordt ingehouden kan die worden teruggevraagd. U inkomen zal immers op jaarbasis niet hoger zijn dan deze € 7800, te weten 12 x € 600 + 8% vakantietoeslag
Bronnen:
fisbel