ik werk 15 uur per week en kan nu 20 uur bij een andere baas erbij werken hoe zit dat met de belasting ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je zult aan het eind van het jaar aangifte moeten doen en een deel van je netto verdiende loon van je tweede baan moeten afdragen als nog verschuldigde loonbelasting. Komt om dat je door je tweede baan in een andere hogere heffing zal vallen.
ronron1212
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Als het totale loon binnen schijf 1 blijft (maximaal € 19.645) zal er waarschijnlijk geen naheffing plaatsvinden.
ronron1212
10 jaar geleden
Fisbel dat klopt.
Je zult bij je tweede werkgever ook een loonbelastingverklaring moeten invullen. Je moet er dan rekening mee houden dat er bij je 2e werkgever aangeeft dat er geen heffingskorting moet worden toegepast, anders loop je het risico dat deze dus 2x wordt verrekend, en dan moet je een deel terugbetalen.
Als het totaal van je salaris onder de 19.645 (2014) uitkomt, dan valt je gehele salaris in de eerste schrijf en zal je niet hoeven bij te betalen. Waarschijnlijk krijg je wel geld terug omdat er maar bij 1 werkgever heffingskorting is toegepast.
Als je boven de 19.645 uitkomt, dan zal er te weinig loonbelasting ingehouden zijn. Dit moet je dan alsnog betalen na het doen van je aangifte. Als je van te voren weet dat je boven deze grens komt, kun je een voorlopige aanslag aanvragen.