Valt hondentrainingen geven onder de 6% btw?

Ik wil een hondenschool beginnen en vraag me af of ik over de cursussen laag of hoog tarief moet afdragen? Ik wil oa opvoedingscursussen en dogdance gaan geven. Ik wil een locatie gaan huren van de gemeente of particulier.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K
Ivana
10 jaar geleden
Google BTW hondentrainingen en je zult zien dat overal een BTW-tarief van 21% gehanteerd wordt.

Antwoorden (1)

Valt allemaal onder het 21% tarief. Het is geen dagelijkse behoefte.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een knip of verfbeurt bij de kapper ook niet, maar toch valt dat onder 6%
ronron1212
10 jaar geleden
Daar heeft toenmalig minister van de Zalm toen een uitzondering gemaakt om de werkgelegenheid binnen de kapsalons te stimuleren. deze aanpassing is nog steeds van kracht.