Als je de voorlopige belastingaangifte invult, dus voor 2011, krijg je dan automatisch de toeslagen waar je recht op hebt?

Of moet je toeslagen nog steeds apart aanvragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De toeslagen moet je apart aanvragen. Want per toeslag wil de belastingdienst aanvullende informatie hebben, die niet wordt gevraagd in de voorlopige belastingaangifte. Zoals de hoogte van de huur bij huurtoeslag en de kosten kinderopvang bij kinderopvangtoeslag. Dat is informatie waar de belastingdienst (nog) niet zelf over kan beschikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (1)

De zorgtoeslag loopt, mits eenmaal aangevraagd, automatisch elk jaar door.
Wel is het wijs om de door de Belastingdienst aangenomen gegevens (aan het einde van het voorafgaande jaar) na te gaan
Wat een voorlopige belastingaangifte voor het lopende jaar is voor een werknemer of uitkeringerechtigde begrijp ik echter niet.