Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel geld mag er op een jongerenrekeing gestort worden?

Ik heb op een 'internet portemonnee' nog rond de 800 euro opgespaard staan van klusjes die ik online voor mensen heb gedaan (Grafisch geralteerd). Ik heb iets gelezen over ongebruikelijke betalingen, maar is dat bij minderjarige lager of word alles gecontroleerd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
552
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap het antwoord niet van fisbel op deze vraag.
Is het antwoord niet gewoon: Onbeperkt of niet meer dan € 10.000.
Ik kan in diverse voorwaarden niet vinden of er een beperking voor een storting is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als uw inkomen lager is dan € 6110 hoeft u geen inkomstenbelasting te betalen. (jaar 2014) Aangifte loont dan alleen als er bijvoorbeeld door een werkgever belasting is ingehouden. Als de € 800 uw enige inkomsten zijn hoeft u dus (door de heffingskortingen) geen inkomstenbelasting te betalen.

Over overige inkomsten volgt meestal wel een aparte aanslag Zorgverzekeringswet. Dit betreft 5,4% van het inkomen. Deze aanslag wordt apart verstuurd en staat los van een eventuele aanslag voor de inkomstenbelasting. Als uw inkomen in 2014 niet hoger is dan € 800 moet er € 43 ZVW-premie betaald worden. Maar omdat de aanslaggrens € 45 is komt de ZVW-aanslag uit op € 0. U hoeft niets te betalen.

Als u bijvoorbeeld € 900 zou verdienen met de internetwerkzaamheden bent u € 48 verschuldigd. Omdat dit bedrag boven de aanslaggrens is moet het volledige bedrag betaald worden. U krijgt in deze laatste situatie twee aanslagen:
1. Aanslag inkomstenbelasting - € 0
2. Aanslag ZVW-premie: € 48
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding