Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb sinds 2004 een slecht inbare vordering van € 10.000,- op iemand. 10 jaar later is ca 30% terugbetaald, wat is een reële waarde voor BOX 3?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
783

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het hangt er ook van af of er rente ontvangen is en wordt op de vordering. De waardering van een vordering die al 10 jaar "over tijd" is zou ik op 10 % van het restant zetten.
Wie zou er meer voor willen betalen als je die nogal dubieuze vordering zou willen verkopen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn geen tabellen voor de afwaardering van een vordering. Het is begrijp ik zeer de vraag of u geheel of gedeeltelijk uw lening terugkrijgt.

De termijnen die u in de leenoverkomst zult hebben opgenomen bepalen voor een groot deel de huidige waarde. Als deze afbetaaltermijnen verstreken zijn mag u rustig 50% of nog meer afwaarderen op de waarde van de vordering.

Mocht de belastingdienst u erop aanspreken, dan zult u deze afwaardering ongetwijfeld kunnen verdedigen. Het is aan de dienst of men dan akkoord gaat met de afwaardering.
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding