Moet je voor een dienstwoning als huurder ozb betalen? Het betreft een bedrijfspand met een bedrijfsgedeelte en een apart woninggedeelte met 2 afzonde

Ik heb dus een eigen huisnummer en opgang maar het is wel een dienstwoning.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

In principe betaalt een huurder van een woning geen ozb, omdat de ozb in de vorm van eigenarenbelasting voor de rekening van de verhuurder is. Het kan echter zo zijn dat de verhuurder indirect de ozb doorberekent in de huurprijs. Vraag daarom altijd aan de verhuurder welke kosten er precies zijn meegenomen in de huurprijs.

Toegevoegd na 8 minuten:
Wel is het zo dat als de werkgever een dienstwoning ter beschikking stelt en (een deel) van de huur op zich neemt, dit wordt gezien als loon.