Zwart werk geef je niet op, daarom is het zwart. Als je het wel opgeeft en belasting betaald is het wit werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het zelf helemaal eerlijk wilt doen moet je elke cent opgeven aan de belasting en hun zegge je wel wat wel en niet belastbaar is ma verder is er geen bep bedrag dat je zwart mag verdienen maja het is dan ook geen zwart meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een vrijstelling voor mensen met een zeer klein of geen inkomen.
Zolang je - na aangifte - geen belasting hoeft te betalen (of terug te betalen), dan hoef je niets aan te geven.
Criterium is niet dat je alles moet aangeven, criterium is dat je er belasting over moet betalen.
Geen belasting verschuldigd dan is aangifte niet verplicht en is dat geen ontduiking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eh.....

'zwart' werk betekend dus juist dat men zo oneerlijk is om het niet op te geven bij de belastingdienst.

daarom is er die term 'zwart' werk.