Hoeveel bedraagt de maximale huurtoeslag?

Ik ben onder de 23 jaar. Mijn vermogen en inkomen zijn niet te hoog om huurtoeslag te krijgen. Het gaat om een studio waarvan de kale huur + servicekosten samen 385 euro bedragen. Ik heb dit zelf uitgerekend op http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/, maar ik vraag mij af of ik hier een goed bedrag uit krijg. Alvast bedankt!

Toegevoegd na 21 minuten:
Als aanvulling voor de site van de belastingdienst:
Woont u op kamers, in een groepswoning voor ouderen of in een woongebouw voor begeleid wonen? Nee
Is het huis aangepast omdat iemand in huis een handicap heeft? Nee
Is iedereen in uw huishouden op 31 december 2013 jonger dan 23? Ja
Deelt u uw huis met een (pleeg)kind van uzelf, van uw toeslagpartner of van een medebewoner? Nee
Hebt u, of heeft iemand anders in uw huishouden een handicap?ja nee Klik hier voor help over deze vraag. Nee
Hoeveel medebewoners hebt u? 0

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je enig idee welk bedrag er voor de servicekosten en de huur apart van elkaar gerekend worden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De verdeling is nog onbekend, omdat het gebouw op het moment wordt gerenoveerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb je wel nodig voor het aanvragen van huurtoeslag. Zet ook de antwoorden op de andere vragen onder je vraag, je leeftijd en de huurprijs is niet genoeg om dit te kunnen berekenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje! Ik heb nog wat aanvullende informatie neergezet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uw toetsingsinkomen in 2014 € 1000

Hoeveel kale huur betaalt u per maand voor het huis? € 335 Hoeveel servicekosten betaalt u per maand? € 50 Uw huurtoeslag is € 156 per maand. Als mijn gokjes over bedragen kloppen, dan is is het dus 156 euro per maand. Meestal kun je bij de huurder wel een splitsing van de bedragen aanvragen, doe dat dus, dat voorkomt terugbetaling bij foute schatting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Binnen ongeveer twee weken komt er duidelijkheid over de verdeling!

Het beste antwoord

Voor iemand jonger dan 23 jaar is de maximale rekenhuur € 389,05
De huurtoeslag die bij een rekenhuur (kale huur + servicekosten) hoort van € 385 is € 158 per maand.

De huurtoeslag is te berekenen met de proefberekening (zie bron)
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel! Bij de site van de belastingdienst staat aangeven: 'U mag maximaal € 12 per rubriek bij de kale huurprijs tellen, ook als u een hoger bedrag betaalt. Dus in totaal kunt u maximaal € 48 bij de kale huurprijs tellen.' Weet u of dit betekend dat er ook niet meer dan 48 euro aan servicekosten mag worden gevraagd?
fisbel
10 jaar geleden
Er zijn 4 soorten servicekosten: - schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten;
- energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten;
- huismeesterkosten;
- kosten voor dienst- en recreatieruimten Voor elke rubriek geldt een maximum van € 12. Voorbeeld:
+ energiekosten gemeenschappelijke ruimten € 10
+ schoonmaakkosten € 25 Deze kosten kan je gewoon bij de aanvraag invoeren. Het programma berekent automatisch € 10 energiekosten en € 12 schoonmaakkosten. Stel dat de kale huur € 363 is. Dan is de rekenhuur (basis voor de huurtoeslag) € 363 + € 22 is € 385