Kan iemand zich op mijn adres inschrijven terwijl diegene er niet woont?

Ik heb een waarschuwing gehad van de belasting dat het gezamenlijke inkomen van mijn huishouden hoger is dan in hun systeem. Het probleem is nu; ik woon hier hier ALLEEN. Zou het kunnen zijn dat er iemand op mijn adres staat ingeschreven die hier niet woont? En hoe kan ik dit aantonen bij de belasting?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Iemand kan zich alleen inschijven als op datzelfde furmulier jou handtekeking staat. zoniet kan hij/zij zich niet inschrijven.
ga naar de gemeente om opheldering te vragen ovet wie er in jou huis zou wonen. zeg dat dit niet zo is en zei stellen dan een onderzoek in naar de woonplaats van deze persoon. stuur ook een verduidelijkingsbrief naar de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie weer geen reden voor de, naar mening, onterechte min, het zou goed kunnen dat 1 van de vorige bewoners zich, om wat voor reden dan ook, niet uitgeschreven heeft en dus nog op jouw adres staat ingeschreven, of dat jouw handtekening vervalst is, de beste manier om hier achter te komen,is informatie bij de gemeente te vragen. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe moet de huidige bewoner mee met de persoon die zich in wil laten schrijven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee een handtekening zetten is genoeg. athans hier bij mijn gemeente is mijn partner nooit meegeweest en heeft alleen een handtekening gezet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier niet,de bewoner moet meekomen als er iemand bij hem/haar in komt wonen.
Gezamenlijk inkomen van het huishouden is een duur woord voor alles wat jij en je fiscale partner verdient. Nu heb je geen fiscale partner, dus het gaat om jouw inkomen.

Nu is de vraag waarom er een verschil is tussen wat jij opgegeven hebt en wat de belasting denkt dat het moet zijn.

Ik raad je aan om de belastingdienst te bellen en te vragen waar het verschil in zit. En hoe groot het verschil is.