Hoeveel bedraagt het btw-tarief bij de drive-in van een fastfoodrestaurant?

En enig idee hoeveel het btw-tarief bedraagt in het fastfoodrestaurant zelf?

Mvg,

Ruben

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (2)

"Voor levensmiddelen en boeken geldt een laag tarief van 6% btw. Dit leidt soms tot op het eerste gezicht merkwaardige situaties: konijnenvoer is onderhevig aan het lage tarief voor de voedselketen, terwijl caviavoer valt onder het hoge tarief (omdat cavia's -in Nederland- niet gegeten worden)."

Zie voor meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Omzetbelasting

Er is ook een hoog tarief van omzetbelasting. Dat is in Nederland 21%.
10 jaar geleden
Het BTW-tarief voor zowel de drive-in als in het restaurant zelf bedraagt 6%. Dit omdat je alleen betaalt voor het voedsel, en voor het eten geld het lage BTW tarief van 6%.