Wat zijn de afhandelinskosten in NL bij invoer van een apparaat gekocht bij DealExtreme?

Een kennis kreeg namelijk achteraf een rekening van FedEx.
Daarop stond: BTW + het bedrag en onderaan: 'Onkosten - EU BTW niet van toepassing' + wederom dat bedrag.
Zijn er naast BTW nog andere kosten waar je rekening mee moet houden of betreft het hier de 'gewone' BTW?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Onder de 22 euro betaal je geen btw en invoerrechten.
Boven de 22 Euro betaal je 21% btw + Inklaringskosten door de vervoerder.
Boven de 150 euro betaal je 21% btw, inklaringskosten en invoerrechten afhankelijk van welk product.

Omdat veel mensen bij DX in kleine partijen bestellen heb je geen extra kosten.
Als bij controle door de douane blijkt dat de waarde op de envelop of het pakketje lager is dan de waarde van de inhoud krijg je een naheffing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk. Dank voor het antwoord. Wordt er in NL nog geregistreerd hoeveel je koopt? Stel ik doe 5 bestellingen binnen 1 maand met een totaalbedrag van bijv. 200 euro. Krijg ik dan alsnog 'de' rekening (BTW e.d.)?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
volgens mij niet. Ook wordt er bij DX vaak maar 20% (ongeveer) van het aankoopsbedrag op het pakketje gezet. Ze houden er rekening mee dat je anders invoerrechten moet betalen. Ik bestel ook wel vaak wat van dealextreme en ook vaak achter elkaar maar heb nog geen brief oid binnen gekregen. dus volgens mij kijken ze per pakketje of het <€22,- is.