Als een ondernemer zijn belastingaangifte gaat uitbesteden aan een accountant, welke informatie moet dan verstrekt worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

als het goed is geeft de accountant aan welke papieren hij nodig heeft om tot een goede berekening te komen ga dus in gesprek met je accountant en vraag wat hij nodig heeft Toegevoegd na 52 seconden: ik maakte in excel zelf een kasboek met inklomsten en uitgaven

Bronnen:
http://www.zibb.nl/10108908/Financien-arti...

Heel de financiele administratie, alle inkomsten en uitgaven, en bonnetjes van kosten, bankafschriften, BTW,de gehele reutemeteut. Het liefst enigszins inzichtelijk. Er zijn nog steeds ondernemers die schoenendozen inleveren. Maar dat maakt de rekening van de accountant wel weer een stuk hoger.

Dat is vragen naar de bekende weg ;-) Je moet gewoon alle informatie verstrekken die de accountant nodig heeft om je aangifte te kunnen doen. En als jij wilt dat er gekeken wordt naar alle mogelijkheden die de belastingwetgeving biedt, dan moet je zoveel mogelijk informatie geven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100