Ik heb een ww uitkering. Nu wil mijn man een deel van ons huis als zomerhuisje verhuren. box 3 voor de belastingdienst? Korten op mijn WW uitkering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Jouw ww uitkering is gebaseerd op jouw eigen arbeidsverleden.
Hoeveel je verdiende, hoeveel je werkte en hoe lang je werkte.
Je WW uitkering is dus persoonlijk.

Wat jouw man aan extra inkomsten verdient heeft geen invloed op jouw WW uitkering.

Het zou anders zijn als je een bijstandsuitkering zou hebben, maar die krijg je toch niet als je een man hebt met inkomen.

Hoe het belastingtechnisch precies in elkaar zit dat weet ik niet.
Maar het is toch raadzaam om daar een financieel adviseur (onafhankelijk !) naar te vragen.
Heb je zo iemand, die ook je belastingformulieren invult, leg dat dan voor.

Maar voor JOUW WW uitkering maakt het niet uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 voor het antwoord dat het geen invloed heeft. Een financieel adviseur lijkt me ook voor de echtgenoot niet nodig. De vakantiewoning valt in box 3. In box 3 geldt dat de belastingdienst met een rendement van 4% rekent, ongeacht het daadwerkelijke rendement uit bijvoorbeeld waardevermeerdering en huurinkomsten. Dus als het huis netjes op de belastingaangifte is gezet, zijn de huurinkomsten niet (extra) belast.
verhuur van onroerend goed (zonder andere diensten zoals bed and breakfast) is in principe geen inkomsten uit arbeid.