Klopt het dat foto's met 6% btw kunnen worden verkocht voor niet commercieel gebruik.

Toegevoegd na 1 uur:
Antwoord heb ik zelf gevonden:
De kunstenaar kan dat niet zelf bepalen. Alleen de kunstvoorwerpen die voldoen aan de voorwaarden als genoemd in Tabel I post a-29 Bijlage J (g) van de Wet op de omzetbelasting

En die luidt;

Foto's die genomen zijn door de kunstenaar, door hem of onder zijn toezicht zijn afgedrukt, gesigneerd en genummerd, met een oplage van maximaal 30 exemplaren voor alle formaten en dragers samen. (6% tarief in andere gevallen 19%)
http://wetten.overheid.nl/BWBR0002634/BijlageJ/geldigheidsdatum_15-05-2010

Toegevoegd na 1 uur:
De vraag is nog wel hoe dit in deze elektronische tijden geïnterpreteerd kan worden. .JPG en andere formaten moeten m.i. ook als kunstwerk opgevat kunnen worden indien gesigneerd.(alleen is dan het aantal van max 30 niet of moeilijk te controleren)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Nee. Alleen foto's die als onderwerp de beeldende kunst hebben vallen onder dat lage tarief.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt wel, ik heb zelf meer details toegevoegd bij de vraag.
Als het kunstwerk tastbaar is en je het direct bij de kunstnaar zelf koopt, dan is het 6%. Maar dan zijn er nog wat haken en ogen. Zie link.