Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het bedrijf waar ik werkte is failliet waar haal ik mijn jaaropgave?

Ik ben 1 maart met vroegpensioen gegaan, in April is het bedrijf waar ik werkte failliet gegaan, hoe kom ik nu aan mijn jaaropgave van de eerste twee maanden van dit jaar ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het bedrijf failliet is gegaan is er hoogstwaarschijnlijk een curator aangesteld. Deze kan je aan de jaaropgave helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als gevolg van het faillissement worden vaak geen jaaropgaven meer verstrekt.
Als u de jaaropgave nodig hebt voor uw belastingaangifte moet u afgaan op de cumulatieve bedragen op uw laatste loonstrook. Daar staat het totaallloon vermeld en ook hoeveel belasting er is ingehouden. De arbeidskorting wordt door het programma automatisch berekend.

U kunt ook t.z.t. De Belastingdienst vragen om een zogenaamd IB-60formulier. Hierop staat uw inkomen van het desbetreffende jaar vermeld, hier dus IB60 2013. Nadeel is dat de ingehouden belasting niet op dit formulier is vermeld. Als u een andere werkgever heeft of een uitkeringsinstantie kunt u wellicht het brutoinkomen zelf uitrekenen.
Voorbeeld: Werkgever failliet: fiscaal / bruto inkomen – onbekend.
Werkgever B / /uitkeringsinstantie: bruto inkomen € 25.000
Als op het IB-60formulier een inkomen is vermeld van € 30.000, zou het inkomen van de failliete werkgever € 5000 kunnen zijn.

Bij twijfel kunt u contact opnemen met de belastingdienst en daar uw situatie uitleggen.
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden
Als je deze alleen nodig hebt voor jouw aangifte inkomstenbelasting dan kan je tzt gebruik maken van de VIA-aangifte. De Belastingdienst vult de gegevens die bij de Belastingdienst bekend zijn dan voor jou in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding