Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik krijg 350 euro bruto stagevergoeding, moet ik daarover belasting betalen? Ik heb geen andere inkomsten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
26.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Op een bedrag van euro 350.-/maand wordt geen loonheffing ingehouden als je de loonheffingskorting op 'ja' hebt laten zetten. Het bruto bedrag is daardoor ook netto euro 350.-.

Als je verder geen inkomsten of vermogen hebt, betaal je geen belasting.
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden
Je bent in loondienst van het bedrijf waar je stage loopt. Over je inkomsten moet je belasting betalen. Omdat je inkomsten gering zijn kan het zijn dat er te veel belasting wordt ingehouden op je stagevergoeding of loon. Je kunt de te veel betaalde belasting terugkrijgen door aangifte te doen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Tot zo'n € 6100 per jaar is door de heffingskortingen 'belastingvrij' Als de werkgever geen belasting heeft ingehouden dan heeft het ook geen zin aangifte te doen. Als er wel belasting is ingehouden krijg je die terug zolang het bruto jaarinkomen niet hoger is dan € 6100

Lees ook de informatie over de scholieren- en studentenregeling in de bron.
(Lees meer...)
fisbel
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding