zijn wij samen eigenaar van de woning met betrekking op toeslagpartner?

Ik zou mij graag willen inschrijven op een ander woonadres deze woning betreft een huur woning.
Bij het berekenen of wij toeslagpartner zijn of niet komt de volgende vraag voor: woont u met 1 van uw huisgenoten in een woning waarvan u samen de eigenaar bent?
Wat is hierop het antwoord? Zelf denk ik van niet omdat het een sociale huur woning betreft.
Zou iemand mij dit in jip en janneke taal kunnen uitleggen?

Toegevoegd na 39 minuten:
Zoals op de bijgevoegde afbeelding te zien in zijn wij geen toeslagpartners.

Toegevoegd na 39 minuten:
Zoals op de bijgevoegde afbeelding te zien in zijn wij geen toeslagpartners.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt gelijk: het is een huurwoning dus jullie huren die van de eigenaar. en dat is meestal een woningbouwcorporatie. Het antwoord op de vraag is dus "nee". Toegevoegd na 12 minuten: Hierbij een aanvulling naar aanleiding van je reactie. Als je het niet erg vind ga ik je je nu vous-voyeren: Als u gaat samenwonen dan wordt u toeslagpartner van elkaar. Gaat u op of na 1 juli samenwonen zonder samenlevingscontract? Dan bent u meestal pas elkaars toeslagpartner vanaf 1 januari van het volgende jaar. Soms bent u wel al meteen toeslagpartners. Staat u op hetzelfde adres ingeschreven en geldt 1 van de volgende situaties voor u? U doet samen aangifte inkomstenbelasting en bent dus fiscale partners. U hebt samen een kind. 1 van u heeft een kind van de ander erkend. Uw partner is aangemeld als partner bij uw pensioenregeling. U hebt samen een koopwoning en bent samen aansprakelijk voor de hypotheek. Dan bent u op de datum van samenwonen al elkaars toeslagpartner. Doet 1 van deze situaties zich voor nadat u bent gaan samenwonen? Of gaat u na het samenwonen trouwen, een geregistreerd partnerschap aan of een samenlevingscontract tekenen? Dan bent u alsnog elkaars toeslagpartner vanaf de datum waarop u ging samenwonen.

Bronnen:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/conn...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100