tot wanneer T biljet inleveren ?

Tot hoelang heb ik om mijn T biljet ( belasting teruggave ) in te leveren, mij werd namelijk verteld dat dit voor april moest.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Je hebt tot 5 jaar na het verstrijken van het belastingjaar. Met andere woorden: op 31 december 2012 is de laatste kans voor het insturen van de belastingaangifte van 2007.

Jij hebt dus ook wel even.

Ter verduidelijking: de deadline van 1 april geldt voor mensen die aangifte moeten doen omdat ze bij moeten betalen of omdat er bepaalde zaken gecontroleerd moeten worden. Mensen die worden uitgenodigd om dit te doen (de aangiftebrief), en mensen die in een bepaald jaar meer dan €44 (peiljaar 2011) bij moeten betalen moeten voor 1 april aangifte doen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Kleine verbetering (heb het nog eens nagekeken):
* De deadline van 1 april geldt voor mensen die een uitnodiging ontvangen hebben.
* Mensen die over het voorgaande jaar aangifte zouden moeten doen omdat ze meer dan €44 zouden moeten bijbetalen, moeten voor 15 juli een aangiftebiljet aanvragen als ze op 1 juli nog geen uitnodiging van de Belastingdienst gehad hebben.

Dat verandert verder niets over het stuk voor de teruggaaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat betekent het. In de regel zal de Belastingdienst binnen 3 maanden na het indienen van een aangifte een voorlopige aanslag sturen. Mocht deze tot teruggaaf leiden, dan wordt dat ook binnen die drie maanden uitbetaald. In het geval dat er grote verschillen zijn tussen de gegevens van de Belastingdienst en van de aangifte kan het langer duren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overigens bestaat het T-biljet niet meer. Het gaat nu allemaal via het P-biljet of met het aangifteprogramma. Maar dat terzijde ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Maar houdt er rekening mee dat het om een voorlopige teruggaaf gaat als je de aanslag binnen krijgt,pas een aantal maanden verder krijg je de definitieve aanslag dus maak niet ineens alles op want misschien moet je bij een definitieve aanslag weer iets terug betalen.
Als je verplicht bent om
Aangifte te doen is dit inderdaad april.

Maar de niet verplichte mag je tot 5 jaar na dato
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tbiljetten bestaan niet(meer). Wel aangiften en die hoeven niet tot terugbetaling te leiden.