Wat kost gemiddeld een boekhouder?

Ik ben op zoek naar een boekhouder voor mijn salon. Het gaat dan om OB en IB en jaarafsluiting en evt prive belast. aangifte . Mijn vriendin is schoonheidsspecialiste en heeft er een voor 98,- per maand. Volgens mijn man is dat veel geld (zo'n 1200,- p.j) Hoe vind ik een betrouwbare boekhouder en is 1200,- te veel per jaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

In de bron hieronder vermeld kunt u de gegevens invullen en krijgt u een indicatie wat eventueel de kosten kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boekhouders rekenen per uur, en het natuurlijk helemaal daarvan afhankelijk hoe duur hij zal zijn: als je veel klanten hebt, dus veel administratie, dan is €98 per maand niet veel. Bovendien verdient een goede boekhouder zichzelf terug door het geven van goede adviezen. Uurlonen variëren van 30 - 80 euro voor boekhouders, en er is nogal wat kwaliteitsverschil, net zoals in ieder vak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mijne kost me 37,50 per uur. Maar gelukkig betaald ze zichzelf door haar werk goed te doen. Afhankelijk van hoeveel ze doet moet ik haar dus betalen. Ik lever alle bonnen, facturen en afschriften in en zij regelt de rest.
Afhankelijk van wat jij je boekhouder laat doen ben je veel of weinig kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede boekhouder kost geld maar is het dan wel waard. +
Ikzelf hanteer een aantal verschillende tarieven (55 - 89 euro per uur; afhankelijk van de werkzaamheden). Een gemiddelde salonhouder zal bij mij waarschijnlijk ongeveer 900 a 1100 euro op jaarbasis kwijt zijn aan kosten. Je vriendin betaalt dus echt niet veel teveel. Tenzij haar hele boekhouding op 2 a-4-tjes past.