Hoe stop ik het maandelijkse bedrag wat ik terug krijg van de belastingdienst?

Mijn vrouw krijgt elke maand een X bedrag van de belastingdienst ivm ouderschapsverlof korting, nu is ze echter al weer een paar maanden vol aan het werk, maar de "korting" ontvangen we nog steeds. Nu is mijn vraag hoe stoppen we dit?

Daan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als u DIGID heeft kunt u inloggen op: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/inloggen_op_mijn_toeslagen

Bij wijzigingen doorgeven klikt u op: kinderen. Daarna gaat u verder met: Mijn kind gaat niet meer naar de opvang.

De datum dat uw kind niet meer naar de opvang ging kan dus digitaal worden doorgegeven. De bedragen die daarna nog gestort zijn zult u moeten terugbetalen.

Een andere mogelijkheid is alles met papier te regelen via een formulier dat bij de Belastingtelefoon kan worden aangevraagd. Maar via deze weg duurt het allemaal langer, is veel omslachtiger en geeft meer kans op fouten.
fisbel
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Oei, dat is inderdaad een heel andere stopzetting.
Ouderschapsverlofkorting ontvangt men in het algemeen als het inkomen minder is dan in het peiljaar: 1 jaar voordat het ouderschapsverlof begon. Als het ouderschapsverlof is ingegegaan in 2011 is het peiljaar dus 2010. Als he ouderschapsverlof is ingegaan in 2012 is het peiljaar 2011. Het maximum aan ouderschapsverlofkorting kan niet meer zijn dan het verschil tussen inkomen peiljaar en inkomen ouderschapsverlofjaar.
Zie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/nieuw_in_2012/heffingskortingen/ouderschapsverlofkorting --------------------------------------------------------------- Advies: omdat 2012 al bijna voorbij is zou ik geen actie ondernemen. U moet als er GEEN inkomensterugval is sowieso geheel 2012 terugbetalen. Als er wel inkomensterugval is is er wel recht op gedeeltelijke of gehele ouderschapsverlofkorting. Natuurlijk kunt u ook de Voorlopige Aanlag 2012 invullen / wijzigen. Alleen doen als u zeker weet GEEN recht te hebben op de ouderschapsverlofkorting. Bij heffingkortingen vult u in bij de vraag: Neemt u in 2012 ouderschapsverlof op: JA. Daarna vermeldt u bij aantal uren ouderschapsverlof: 0 (of werkelijk aantal uren) Bij terugval in loon vult u in: € 0
NB: u moet dan de verkregen korting nu al terugbetalen ipv volgend jaar. Als de aangifte 2012 voor 1 april 2013 wordt ingediend hoeft u GEEN rente te betalen over de teruggaaf ouderschapsverlofkorting. U kunt de teveel verkregen korting dus gewoon nog een half jaar op uw spaarrekening zetten.
Zie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/verzoek_of_wijziging_voorlopige_aanslag_2012