ik heb een belastingschuld van 1200 euro, vorige week betalingsherinnering gehad maar kan pas eind okt. betalen. over 3 weken naar turkije. kan dat?

heb geprobeerd om een betalingsregeling te treffen maar dan moet je zoveel invullen ook wat ik niet weet ivm mijn ex die er dus voorgezorgd heeft dat ik die schuld kreeg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
anneliez
11 jaar geleden
bel de belastingtelefoon
verder vraag in je gemeente of er een instantie is die je kan helpen met invullen van papieren. Vaak heeft Humanitas of andere organisatie, vrijwilligers daarvoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmmmm schuld en toch op vakantie... Apart
Powergen
11 jaar geleden
Als je geen geld hebt kan je toch ook niet naar Turkije?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel de lusten.... Enz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind de opmerkingen "schuld en toch op vakantie" een beetje kort door de bocht, misschien familiebezoek, misschien al een half jaar geleden (voor bericht van de belastingdienst) geboekt en betaald... Je weet de voorgeschiedenis niet, maar ik raad TS wel aan om contact op te nemen met de belastingdienst, dit om problemen te voorkomen.

Antwoorden (4)

Ik zou contact opnemen en de situatie uitleggen. Dan is het erg afhankelijk van wie je treft, maar als hij zelf gescheiden is heb je je uitstel in je zak zitten :)
Wat je niet weet, kun je ook niet invullen in ieder geval.
Eind oktober is trouwens geen punt denk ik. Dingen als beslag leggen laten vaak drie maanden op zich wachten. Wel heb je kans dat er weer wat bijkomt.
Dat is de logica: als je niet kunt betalen, maken we het nog duurder...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou even kontakt opnemen, en het uitleggen cq een regeling treffen, ik weet niet beter dat je met een belastingschuld het land niet uitkomt op schiphol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer je ex je die schulden heeft bezorgd, dan is hij in principe ook degene die moet betalen. Tenzij jou ook verwijtbaar gedrag verweten kan worden.

Bel gewoon de belastingdienst eens op en leg de situatie uit. Vraag ook vooral om hulp bij je situatie. Wellicht zijn er zelfs mogelijkheden om het bedrag kwijt gescholden te krijgen. Het zijn best redelijke mensen bij de belastingdienst, en onrechte schulden vinden ze daar ook niets.

Laat je ook niet tegen houden door moeilijke formulieren. Met een een beetje werk is veel te winnen.
Op het belastingkantoor zelf zijn ook mensen die je kunnen helpen met het invullen ervan.

Maar alles begint met het contract opnemen en om hulp vragen.

Een belastingschuld kàn een reden zijn om je te verbieden het land te verlaten, en dat is een zuur begin van je reis.

Hoe meer je vooraf geregeld hebt, hoe groter de kans op een onbezorgde trip !

Toegevoegd na 16 minuten:
BelastingTelefoon – ook voor Toeslagen

Telefoon: 0800 - 0543 (gratis) Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zoals Taimen hierboven al aangeeft even langs het Belastingkantoor gaan. Dat kan zonder afspraak. En je hoeft geen moeilijk formulier in te vullen. Dat regelt degene die je te spreken krijgt in een oogwenk. Meestal is een betaling in 12 termijnen wel mogelijk. De ambtenaar kan echter nooit garanderen dat de betalingsregeling goedgekeurd wordt. Maar ook bij afkeuring is er weer tijd gewonnen. En de kans op niet accepteren voorstel betalingsregeling is klein.
fisbel